ДОРОГА ДО ВЕРШИНИ

Освячення нового шляху

Освячення нового шляху

Цієї події в урочищі «Ростока» Людвиківського лісництва Вигодського держлісгоспу чекали десятиліттями. Дістатися до високогірних кварталів з вистиглим лісом на крутосхилах заготівельним бригадам було неможливо. А, як тут означували, ліс мов пшениця під осінь,- дозрів і його потрібно зрізати й вивезти, щоб дерева не падали, гнили, розповсюджували короїдів, та заліснити оголені площі молодняком.

В кінці літа до урочища в підніжжі високих гір прибула потужна техніка, схилами почала формуватись основа дорожнього полотна, нарізались обтічні канави, підсипка липкого червонозему гравієм, трамбування, зведення моста.

Роботи велись досить активними темпами, щоб до зимових снігопадів, які тут часто вимірюються метрами, встигнути підкорити високогір’я. І це вдалося. Днями відбулось урочисте відкриття нової лісової дороги за участю голови райдержадміністрації Олександра Криницького, голови районної ради Володимира Луцького, директора ДП «Вигодське лісове господарство» Ігоря Тимочка, голови Асоціації місцевих деревопереробників Ігоря Соболевського, лісничого Людвиківського лісництва Михайла Павлика та інших.

– Ця дорога нам життєво необхідна,- наголошує на відкритті керівник лісогосподарського підприємства Ігор Тимочко,- адже значний масив лісосічного фонду у нас знаходиться за цим високогірним хребтом до межі з Солотвинським лісництвом, де простягаються площі до яких технічно ми не мали доступу. Дорога споруджена за виділених в рамках державної програми розвитку лісових доріг 1 мільйон 300 тисяч гривень бюджетних коштів. Їх освоєння велось в рекордно короткі строки – практично за три місяці було споруджено цей складний трикілометровий шлях до хребта гірської вершини. А міст, на який не передбачено грошей за цим проектом, ми поставили за власних 190 тисяч, на надійних залізобетонних опорах, з дерев”яним настилом, відійшовши від стереотипів з дерев’яними кашицями, які більше десяти-п’ятнадцяти років не служать. Роботи вели спеціалісти місцевої фірми «Загалшляхбуд» з субпідрядниками, котрі мають перейнятий від австрійських колег досвід прокладання шляхів у високогір’ї. Економічний ефект новинки буде досить вагомий – як заради відкриття доступу до раніше закритих лісових масивів, так і в сфері розвитку туристично-рекреаційної діяльності. До того ж за горою простягається вітка «Карпатського трамваю» і якщо нам вдасться згодом прокласти дальше через гору ще вісім кілометрів дороги то ми отримаєм змогу з’єднати цей рейковий туристичний маршрут з автомобільним.

Крутосхили нової дороги

Крутосхили нової дороги

Підкреслюючи вагому питому вагу лісової галузі в народногосподарському комплексі Долинщини, голова райдержадміністрації Олександр Криницький зауважив про злагодженість роботи колективу лісівників і вагомі економічні здобутки, де розвиток лісових транспортних артерій  зменшуватиме екологічну шкоду для довкілля та розширюватиме перспективи розвитку галузі в сучасних умовах.

Голова районної ради Володимир Луцький підкреслив, що підхід до нових перспективних проектів у районі є спільною працею районної ради та райдержадміністрації і зараз вироблено пріоритетний принцип не ділити роботу, а зосереджувати спільні можливості для вирішення перспектив розвитку району і зміцнення територіальних громад. А нове шляхове сполучення лісових масивів розширює ресурс держлісгоспу для праці мережі місцевих великих і малих підприємств деревопереробної галузі. Щоб об’єднано і комплексно вирішувати назрілі виробничо-економічні питання  в нас створено галузеву асоціацію. Водночас Володимир Ярославович наголосив, що святою справою лісогосподарників є обов’язкове заліснення вирубаних площ.

Голова Асоціації  деревообробних підприємств Прикарпаття, яка зараз налічує 44 фірми, Ігор Соболевський поінформував, що нова дорога стане важливою і для підприємств Асоціації. Вона відкриватиме новий доступ до промислових рубок. Бо при потребі 160 тисяч кубометрів деревини на рік, наразі через відсутність сполучення для вивозу сировини використовується потенціал лише біля 60 відсотків виробничих потужностей. Значна частина нашої продукції експортується. Третина підприємств налагодили повну переробку деревини. І якщо ця дорога запрацює за призначенням – економічним ефектом стане нарощування виробничих потужностей, відкриття нових робочих місць у районі, збільшення відрахувань до місцевого бюджету.

Високогірну новобудову освятив настоятель найближчого мислівського храму УПЦ КП о. Іван Стефанюк. Керівниками району і лісогосподарників та деревопереробників урочисто перерізано стрічку. Господарі запрошують присутніх до першої поїздки новою дорогою. Звиваючись поміж скелі й урвища, стрімкий шлях виносить легкові автомобілі все вище й вище – до гірського хребта.

– Тут  ми піднялися до 1098 метрів над рівнем моря,- знаюче розповідає лісничий Михайло Павлик. – А нова дорога від низини урочища простяглася на 3150 метрів. Підйом – 6-10 градусів.

Через певні  проміжки на шляху роз’їзні кишені. В двох місцях – прекрасні оглядові майданчики, з яких перед поглядом простеляються казкові синьогори: від ультрамариново-зелених при передньому плані до легкої блакиті на обрію.  Для порівняння пригадується серпантинний підйом на найвищу кримську вершину – Ай-Петрі. У нас не гірше. Тільки замість моря вимальовуються пасма гірських вершин, зливаючись з небом на горизонті.

Грудень, 2011

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: